czwartek, 13 września 2018

Zieleń to Życie 2018. Roślinne nowości.

Roślinne nowości.

 

W tym roku najciekawszą rośliną była według mnie polska odmiana krzewuszki Weigela florida "Lime Monster". Z początku nie wzbudziła mojego zainteresowania, miała pogięte liście i nierówne pędy. Całość prezentowała się dość bałaganiarsko. Jednak gdy zobaczyłam ją w kompozycjach razem z innymi roślinami, zupełnie zmieniłam zdanie na jej temat.

Krzewuszka 'Lime Monster' tworzy świetne wypełnienie pomiędzy kwitnącymi roślinami. Jej duże liście, nieco podobne do przerośniętych liści bazylii wprowadzają sporo życia i świeżości do rabaty. Co ciekawe ta odmiana, w przeciwieństwie do reszty krzewuszek, nie jest ozdobna z kwiatów.



Na stoiskach szkółek występowała w towarzystwie pęcherznic, hortensji bukietowych, kaliny, ale ja widziałabym ją też w bardziej egzotycznych zestawieniach np. z bambusami i trawami ozdobnymi.











2 komentarze:

  1. Bardzo ładny ogród. Warto odwiedzać takie miejsca w miastach. To idealny sposób na to, aby zapewnić sobie kontakt z naturą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Budowle ogrodowe mogą nadać naszym zielonym przestrzeniom unikalny charakter i funkcjonalność. Niezależnie od tego, czy jest to altana, pergola, czy nawet mały domek dla dzieci, każda z tych struktur może przynieść dodatkową wartość do naszego ogrodu. Więcej informacji na temat różnych typów budowli ogrodowych można znaleźć na stronie https://ogrodolandia.pl/budowle-ogrodowe. Pamiętaj, że dobór odpowiedniej budowli zależy od wielu czynników, takich jak rozmiar ogrodu, jego styl, a także nasze indywidualne preferencje.

    OdpowiedzUsuń